De N65 is een Rijksweg waarvan al jaren wordt gezegd dat er wat moet gebeuren. Het laatste plan gaat uit van een niet overdekte autotunnel in Vught die eindigt voor het laatste stoplicht in Vught bij de Boslaan. In Helvoirt komt er een fietstunnel enkele honderden meters van het stoplicht op de kruising Torenstraat/Molenstraat/N65, richting Vught naast een ecoduct. Totaalkosten circa 100 Mio waarvan het Rijk 55 Mio voor haar rekening neemt. De resterende financiering moet van gemeentes komen. De plannen zijn uitgewerkt in dit schetsontwerp.
Het is nog onduidelijk of de benodigde 100 Mio wel echt beschikbaar komt. Daarbij komt dat de locale bevolking in Vught zich verzet tegen een niet overdekte tunnel die midden in het dorp eindigt. In Helvoirt is stevig verzet tegen het fietstunneltje ver buiten het dorp. Dat lost lawaai, luchtverontreiniging en locale sterfte niet op. Als de overheden geen geld hebben moeten locale bestuurders meer politieke pressie uitoefenen. Tenslotte zijn ze daarmee in Vught ook een heel eind verder gekomen. Nu worden middelen voor infrastructuur verkeerd besteed. Kijk maar naar de pagina Provincie. Als er echt geen geld zou zijn uit overheidspotten, ga dan tol heffen via fotoherkenning en automatisch afschrijven van de rekening waar je ook motorrijtuigenbelasting betaalt. De vervuiler betaalt was toch het principe? Met 0,25 per passage krijg je de financiering sluitend.